Toen ik na de nodige omzwervingen tóch voor de klas belandde (sommige dingen lijken onvermijdelijk), schrok ik. Er bleek in het onderwijs verbluffend weinig veranderd sinds ik zelf, een dikke 15 jaar eerder, eindexamen had gedaan. Vandaar dat ik me, zodra ik me enigszins staande wist te houden als docent Nederlands, begon te verdiepen in vernieuwende didactiek. En dan in het bijzonder in didactische werkvormen die gebruikmaken van ict. Ik ontdekte natuurlijk al snel Stichting Kennisnet die toen net het programma ict-ambassadeurs opgezet had. Mede dankzij hun steun, inspiratie en subsidies heb ik verschillende innovatieve projecten op kunnen zetten en veel mensen leren kennen. Later is Mediawijzer.net een soortgelijke rol voor me gaan spelen.
Sinds november 2013 werk ik aan het Instituut voor Lerarenopleidingen van de Hogeschool Rotterdam. Daar eet ik opnieuw van twee walletjes: ik geef les bij de vakgroep Nederlands en bij de minor ‘Digitale didactiek en nieuwe media’. Bovendien ben ik betrokken bij het project flexibilisering waarbij deeltijdstudenten een blended leertraject aangeboden wordt met gebruikmaking van Moodle.
In verband met mijn eerstegraads lerarenopleiding ben ik een onderzoek aan het doen naar het gebruik van
elektronische leeromgevingen op het voortgezet onderwijs in de sectie geschiedenis. Zou ik hierover contact met u kunnen hebben?
Mvg,